fredag 21 november 2014

Veckans ord. Vecka 48.


Veckans ord. Vecka 48.

1.  Idag fick jag höra bebisens hjärtljud i min mammas mage!

2.  Man ska köra över en järnväg, så se upp för passerande tåg.
3.  Tugga inte med öppen mun!
4.  Jag vill inte ha så tjock köttbit, jag vill ha en tunn.
5.  Det är jobbigt när pappa tjatar om att jag ska hjälpa till.
6.  Kattens päls var len och skön.
7.  Jag mår inte riktigt bra, jag har lite huvudvärk.
8.  Jag har en hälsning från moster i USA. Hon skriver att allt är bra.
9.  Du behöver inte vara nervös, jag vet att det kommer gå bra.
10.               Man hittar lätt i lådan om man har bra ordning.
11.               Vi satt och tittade i album på gamla kort.
12.               Jag vill ha en längre kjol, den här är för kort.
13.               Man kan lägga böckerna ovanpå varandra i en fin hög.
14.               Flaggstången var lång, mycket längre än vad jag trodde.
15.               Skruva åt kranen ordentligt, så att den inte droppar.